Waarom pakt mijn apparaat meer geheugen dan aangegeven?

Onlangs heb ik een 512GB microsd geheugenkaartje besteld. Ik ben in het bezit van een Samsung Galaxy S8 waarvan in de specificaties te vinden is dat deze maximaal 256GB aan moet kunnen, echter pakt mijn telefoon het 512Gb gekeugenkaartje wél gewoon, en kan ik het zelfs helemaal vol schrijven zonder problemen. Overigens geldt dit ook voor mijn GoPro Hero 7 black, die volgens de specs maximaal 256GB aan kan, terwijl het 512GB kaartje gewoon wordt geaccepteerd, overigens is op beide apparaten het resterende geheugen ook af te lezen, een teken dat het wel gewoon werkt, maar hoe kan dat eigenlijk?

Hoe kan een groter geheugenkaartje dan de maximale specs aangegeven, tóch gewoon werken?

3 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De Galaxy S8 is uitgebracht in 2017, en de eerste 512GB microSD in 2018. Samsung kon dus op het moment van uitbrengen alleen garanderen dat 256GB zou werken, omdat dat toen wel al te testen was.
gvrox
3 jaar geleden
Anthony4280
3 jaar geleden
Dat is meest logische redenering die ik me op dit moment kan bedenken, je hebt er inderdaad een heel goed punt mee! Het zou dus zomaar kunnen dat er helemaal geen maximum aan zit, tenzij je misschien naar een pettabyte kijkt, maar dan zijn we wel wat decennia verder denk ik. Dank voor je antwoord! *****
LeonardN
3 jaar geleden
@Anthony Sowieso zal er een maximum aanzitten op het moment dat er weer een nieuwe SD-standaard aankomt.
-SD
-SDHC
-SDXC
-SD???
Het moment dat er dus een nieuwe SD-versie uitkomt zullen oude apparaten die nieuwe standaard niet ondersteunen.