Raken PCs sneller oververhit dan laptops?

Hallo. Mijn ouders laten me niet mijn computer gebruiken en zeggen dat het dan oververhit raakt.Op het moment is er ook een hittegolf actief. Ik mag wel achter mijn laptop, die veel slechter is (PC is een gaming pc/alleskunner, en laptop letterlijk een school laptopje) en ik mag ook achter mijn telefoon die zelfs nog beroerder is. Is het dus ook echt waar, dat de computer het dus niet aan kan maar mijn laptop wel?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Nee. het is precies andersom.

Laptops raken veel eerder overhit, omdat alles in een veel kleinere compactere omgeving zit, met veel minder ventilatoren en ventilatiemogelijkheden.
Een van de redenen dat ik altijd een desktop aanraadt voor gaming is nu juist het warmteprobleem.
===
Met een programma als https://openhardwaremonitor.org kan je mooi de temperaturen in de gaten houden.
Als de desktop een beetje fatsoenlijk gebouwd is zou deze met gemak betere temperaturen laten zien.
"
Toegevoegd op 13 augustus 2020 09:16: tekst
Plaatje bij antwoord
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Ik zit nu tussen de 45-55 graden op de CPU en rond de 50 graden op de GPU (die op zich niet veel doet).
Dat is met een desktop.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
+ mijn laptop zit ronde de 90° op moment en mijn desktop (die in een kastje staat) op max 55°