Kan je een game pc ook goed gebruiken om te werken?

Ik wil een game pc kopen maar heb ook een nog een werk computer/laptop en met werk bedoel ik werk op school. Kan ik een game pc gebruiken als game en werk/school computer?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K
kierkegaard47
3 jaar geleden
Doorgaans zijn de gewenste specificaties van een game PC "hoger" dan wat je voor je werk nodig hebt, hoewel de accenten vaak iets anders liggen (snelle videokaart bv). Het zou niet al te moeilijk moeten zijn je game PC zo te kiezen dat deze voor beide geschikt is.
LeonardN
3 jaar geleden
Een PC is niks meer dan een samenstelling van losse componenten.
Een CPU die geschikt is voor zware games is ook meer dan genoeg voor (school)werk.
Wat een PC een "GamePC" maakt is de voornamelijk de videokaart(GPU).
Zo kan je dus bijna elke huidige PC omtoveren tot GamePC, en is elke goede GamePC een OfficePC. Het probleem zit hem eerder in wat webshops verkopen als "GamePC".
Immers er is geen echte regel wat je een GamePC noemt, of mag noemen. Waar je dus naar moet kijken is: WELKE componenten heeft de PC die ik heb of ga kopen? i5 of i7+ GTX 1050 tot RTX 2080ti = GamePC Maar blijkbaar wordt dit ook als GamePC verkocht: https://gamepc.nl/game-pc-kopen/game-pc-budget-info
AMD Athlon 3000G + geïntegreerde graphics. Daar kan je amper op gamen, en ook Officetaken zullen niet zo vlot lopen. Laat dus dergelijke termen vallen, en kijk naar specs en benchmarks.
https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i5-9600KF-vs-AMD-Athlon-3000G/m772658vsm968952

Antwoorden (2)

Ja hoor, makkelijk.
3 jaar geleden
als de pc/laptop goed genoeg is om de games te draaien zal hij zeker uw schoolprojecten ook wel aankunnen