Hoe werkt als...dan bij Google assistant?

Ik heb een (nederlandstalige) Google assistent waarmee ik meerdere apparaten Wil bedienen zoals smart stekkers en lampen. Nou heb ik via via gehoord dat je een opdracht kon instellen zoals: “oke Google, ik ga slapen“ en dat dan alles uitgaat. Hoe werkt dit?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat kun je doen met IFTTT. IFTTT is een bedrijf dat losstaat van Google. De afkorting betekent 'If this, then that' (als dit, dan dat). Als je bijvoorbeeld zegt:
'Het is tijd om wakker te worden', wordt je automatische koffiezetapparaat ingeschakeld
'Vertel mijn vrienden dat ik ga varen', wordt er een statusupdate op je sociale netwerk gepost

Je aangepaste woordgroep en actie worden samen een applet genoemd. Volg de onderstaande stappen om een IFTTT-applet te maken of om een applet te gebruiken die door andere mensen is gemaakt.
Ga naar IFTTT.com.
Meld je aan als je dat nog niet hebt gedaan.
Klik in de rechterbovenhoek op Zoeken. Zoek naar 'Google Assistent'.
Klik op Google Assistent Assistent en dan Verbinden.
Kies een Google-account waarvoor je IFTTT toegang wilt verlenen. Zorg ervoor dat je het account kiest dat je hebt gebruikt om Google Home of de Google Assistent op je telefoon in te stellen.
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dat is inderdaad een super goede app, maar werkt met veel aparaten niet samen zoals ikea smart home of Qnecthome
SimonV
3 jaar geleden
Je zou IKEA lampen misschien kunnen gebruiken met IFTTT als je ze aansluit op een Phillips Hue Bridge, volgens deze bron:
https://www.reddit.com/r/tradfri/comments/a3eus2/ifttt_if_this_then_that/