Waar is de gele draad voor bij de brushless dc motor?

Ik wil namelijk een goede brushless dc motor kopen maar er zit een gele draad aan en ik weet niet waar die voor is

Picture for question
3 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (1)

Je dacht natuurlijk: de rode is de plus, de zwarte de min, en waarvoor is nou de gele?
Een brushless DC motor is echter niet hetzelfde als een gewoon elektromotortje. Hier zitten de windingen aan de binnenzijde van de behuizing, en de magneter draaien rond. Elke wikkeling moet op tijd een sinusachtige stroom krijgen aangeboden. De draden bevatten dus geen plus en min, de motor draait alleen als je hem aansluit op een controller, die heet bij dit type motoren een ESC. En je raadt het al: die heeft drie aansluitingen.
escape
3 jaar geleden
Noahbengte
3 jaar geleden
Oke ik denk dat wel met een arduino apparaatje wil