Wat is beter voor je laptop batterij?

Als ik aan het gamen ben gaat mijn laptop snel leeg. Is het dan beter als ik hem dat tijdens het gamen oplaad om als hij vol is hem van de stroom af te halen, weer leeg te laten lopen en dan weer op te laden. Of is het beter om gewoon op 100% batterij aan de stroom te gamen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Bij batterijen zijn de cycli(volledig laden en ontladen is 1 cyclus) de indicatie van ouderdom, zoals bij Macbook veelal geadverteerd wordt hoeveel cycli de batterij heeft gehad aangeeft hoe jong/oud de batterij is. Als je gaat gamen en je weet dat er lang en veel stroom gevraagd gaat worden, dan is het echt beter om aan het stroomnet te gamen, het stroomcircuit in de laptop regelt de druppellading en monitort de batterij, dus geen zorgen daar.