Wat is de beste meest natuurheidsgetrouwe thuisprinter?

Ik ben een kunstenaar en voor mijn werk moet ik vaak plaatjes printen die ik verwerk in mijn kunst. Ik zoek een nieuwe printer die zga. 100% naar gelijkenis print. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
Griffin
3 jaar geleden
Natuurgetrouw als in dat de kleur het best overeen komt met de monitor waar de afbeelding op getoond wordt?
gvrox
3 jaar geleden
Wat voor printer gebruik je nu, en waarom voldoet deze niet ? Wat heb je al geprobeerd m.b.t. (kleur)instellingen ?

Antwoorden (1)

Voor de meest natuurgetrouwe printjes kom je uit op het duurdere segment inkt-jet printers(die superieur zijn aan het color laser broertje) zoals de SureColor SC-P800 van Epson (zie bron voor de specs) Hierbij moet worden opgelet wat nu precies natuurgetrouw is, want ga je af op de kleur van je scherm dan zou je die kunnen matchen met die van de printer (zoals de Epson SC-P800 dat perfect kan) maar is dat dan natuurgetrouw? Beter is om het scherm eerst te kalibreren op kleurechtheid via een professioneel calibratie setje, en daar dan de printer op afstemmen, ook het papier kan hier een enorm verschil in betekenen, het is vaak een trade-off in kleur echtheid vs. kleurdiepte, speciaal foto papier geeft enorme kleurdiepte maar overdrijven de kleur vaak tegen het oververzadigd aan.