Hoe kan ik het beste wifi in mijn camper regelen?

Wij hebben vanmiddag een camper gekocht en ik vroeg me af of het mogelijk is om daar wifi in te bouwen. is dit mogelijk? en zo ja, hoe kan ik dat het beste doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Op veel vakantieparken en campings kun je draadloos internetten. Zo heb je wifi in de camper of caravan. Maar de ontvangst is niet altijd om over naar huis te schrijven. In dit artikel (ontleend aan de links hieronder) wordt uitgelegd hoe het wifi signaal versterken op de camping in zijn werk gaat. Ook wordt erop ingegaan hoe je op een camping zonder wifi kunt internetten.

Neem je eigen netwerk mee met mobiele wifi
Kun je over het zwakke wifi signaal van de camping niet eens een appje sturen? Of wil je internet op een camping zonder wifi? Dan biedt mobiele wifi de oplossing. Met een mifi router maak je een eigen wifi van een 4G signaal. Kampeer je langere tijd in het buitenland? Gebruik dan een prepaid data simkaart van een lokale provider, maar let op dat je niet te veel data gebruikt. Doordat een mifi router een eigen netwerk opzet, deel je het netwerk met meerdere apparaten.
Een mifi router heeft geen stekker nodig, ze gaan gemiddeld 10 uur mee op 1 batterijlading.
Doordat je een eigen verbinding opzet, heb je een snel draadloos netwerk en sluit je meerdere apparaten aan.
Om een mifi router te gebruiken heb je een losse simkaart met een grote databundel nodig die geldig is in je vakantieland.

Herhaal het camping wifi signaal
Wifi hotspot
Ontvang je het signaal van de wifi hotspot van je camping, maar is het net niet sterk genoeg? Plaats dan een wifi repeater. Met deze wifi versterker herhaal je het wifi signaal, waardoor je ook op een regenachtige dag kunt surfen. Stel de repeater wel zo in dat je een privé netwerk opzet op de camping. Zo voorkom je dat je buurman je mail kan lezen.
Een wifi repeater stop je in het stopcontact en verbind je eenvoudig met de hotspot van de camping.
Een repeater werkt vooral goed als je internet in de camper of internet in de caravan wilt opzetten.
Een extender werkt alleen op een plek waar het signaal van de camping wifi nog sterk genoeg is.
Een traag netwerk wordt niet sneller van een wifi repeater.