Hoe werkt de technologie van het draadloos opladen van een batterij?

Ik begrijp niet hoe een batterij in een telefoon draadloos kan worden opgeladen.
Ik vraag me ook af of het schadelijk kan zijn voor de gezondheid om dicht bij het oplaadpunt te zitten.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K
TurfGraver
4 jaar geleden
Magnetisch wisselingen en een spoel.
Nee dit is niet schadelijk.
TurfGraver
4 jaar geleden
In het Engels met plaatjes.
https://www.belkin.com/us/resource-center/wireless-charging/how-it-works/

Antwoorden (1)

Draadloos opladen berust op de inductiewet van Faraday en de wet van Ampère (twee van de vier wetten van Maxwell): een stroom door een spoel wekt een magnetisch veld op, dat op zijn beurt een spanning induceert in een tweede spoel. Als deze tweede spoel onderdeel is van een gesloten elektrisch circuit (in dit geval bijvoorbeeld aangesloten op een batterij), dan gaat er in de tweede spoel een stroom lopen (er is feitelijk sprake van een transformator).
4 jaar geleden
Thecis
4 jaar geleden
Op exact dezelfde manier als je tandenborstel op laadt.