LNB kapje over de satellierschotel helpt dat?

Wij hebben een satelliet schotel van canal digital , vaak als er zware regenval of flink onweert,hebben we geen beeld.Nu had ik gehoord dat er soort van LNB kapje voor over de kop van de satelliet zou helpen.Maar ik hoor er veel negatieve verhalen over.Kloppen deze verhalen,of helpt zo,n kapje nu wel ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K
paulus811
4 jaar geleden
Ik ken het probleem en wist niet van het bestaan van deze kapjes af, het lijkt een prima oplossing. Kun je aangeven wat de negatieve verhalen over dit soort kapjes zijn? Voor die 2 tientjes ga ik het wel proberen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De problemen dat het kapje niet behoord te werken ,na behoren.Dat het bij onweer het zelfde probleem blijft aangeven,dus helemaal geen beeld,andere zijn er wel weer positief over.Ik wil er geen geld aan uitgeven als het geen effect heeft,dus vandaar mijn vraag.

Antwoorden (1)

Zo’n kapje helpt enigszins, maar regendruppels blijven het signaal verstrooien. Bij lichte regen kan een kapje dit effect enigszins verzwakken. Vooral bij sneeuw en ijs kan het kapje goed werken.
Sommige kapjes krijgen veel positieve reviews van kopers. Aanschaf lijkt dus het proberen waard.
SimonV