Kan mijn simkaart in elke telefoon?

Hallo allen,
Thuis hebben wij nog een oude Samsung Ladyphone liggen. Ook hebben we de simkaart ervan. Dit is allemaal nog van heel lang geleden. Daarom hebben we de oplader er niet meer van, die is waarschijnlijk gewoon kwijtgeraakt of weggegooid. Ik wil de Ladyphone aandoen maar de batterij is natuurlijk leeg. Op internet heb ik gezocht naar de oplader, maar die kon ik nergens vinden of het was niet meer leverbaar. Op Marktplaats heb ik wel precies dezelfde Ladyphone gevonden waar de oplader uiteraard bijzit. Ik vraag me dus af of ik dan die kan gebruiken, om mijn eigen simkaart in te doen. Ik vraag me ook af of ik dan bijvoorbeeld de foto's kan zien die op míjn eigen Ladyphone zijn gemaakt, omdat het dan een andere toestel is. (die van Markplaats)
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Weet jij het antwoord?

/2500

In je verhaal lopen nogal wat draden door elkaar heen: Er lijkt sprake van 2 telefoons: 1) Je eigen ladyphone 2) En 'nieuwe' ladyphone van marktplaats Beiden zijn, als ik het goed lees, van hetzelfde type, alleen ontbreekt bij telefoon 1 je oplader. Normaal gesproken zou de oplader van telefoon 2 in beide toestellen moeten passen. Dan het onderwerp 'gegevens' Een smartphone kent normaal gesproken 3 typen geheugen: 1) De SIM-kaart 2) het interne geheugen 3) een SD-kaart. Je telefoonboek met nummers e.d. bevindt zich, afhankelijk van je instellingen, op de SIM-kaart en/of het interne geheugen. De data van apps (en daarmee ook de foto's) bevind zich veelal in het interne geheugen van de telefoon en soms ook op de SD-kaart, als die aanwezig is. Van de toestellen zullen de SIM-kaarten en de SD-kaarten uitwisselbaar zijn. Het interne geheugen is een vast onderdeel van het toestel. Wanneer jij dus SIM-kaarten uit gaat wisselen zullen hoogstens een aantal telefoongegevens meeverhuizen naar het andere toestel. Wissel jij de SD-kaart uit, dan zal er op het ontvangende toestel een app moeten zijn die de uitgewisselde gegevens kan lezen. Voor foto's, als ze inderdaad op de SD-kaart staan, zal dat geen probleem zijn. Voor foto's en andere gegevens in het interne geheugen zul ben je afhankelijk van de telefoon zelf. Wanneer jij de adaptor van telefoon 2 gebruikt bij telefoon 1 en deze laatste is verder niet stuk, dan zou je daar de foto's uit het interne geheugen op moeten kunnen zien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100