Heeft een kleine barst in het scherm invloed op de werking van een iwatch?

mijn apple watch werkt niet meer zoals het moet, ik kan enkel nog het uur bekijken en de buitenste knoppen bedienen. Op het scherm iets aanklikken gaat niet meer. Heb al verschillende keren een geforceerde heropstart gedaan (door beide knoppen in te drukken), maar het blijft hetzelfde. Ik kan niet naar instellingen gaan om naar fabrieksinstellingen terug te zetten omdat ik daarvoor op het scherm iets moet kunnen intikken. Ik heb nu wel gezien dat er bovenaan een heel kleine barst zit (bijna niet te zien). Zou dit invloed hebben op de werking? Of weet er iemand een oplossing om dit probleem te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Ja, een kleine barst kan ervoor zorgen dat je scherm defect raakt. Gebeurt helaas vrij veel...
Glasbreuk valt niet onder de garantie van Apple.
Je kunt voor reparatie het beste even contact opnemen met Apple Support.
https://www.iculture.nl/tips/apple-support-contact-opnemen/
Voordat je dit doet moet je je Apple Watch loskoppelen van de iPhone, zodat er een backup wordt gemaakt. Zorg dat je het serienummer van de Apple Watch serienummer bij de hand hebt. Een Apple Watch reparatie duurt gemiddeld 5 werkdagen. Je kunt ook terecht bij een erkende Apple Serviceprovider.
_______

Ik lees hier dat de oorzaak een fabricagefout van Apple kan zijn en dat jij de barst niet veroorzaakt hoeft te hebben. Toch stelt Apple zich niet aansprakelijk voor de schade.
https://discussions.apple.com/thread/8336776
SimonV