Kan ik mijn telefoon opladen de adapter van mijn macbook?

Zowel mijn huawei mate 20 pro als mijn macbook pro uit 2017 (13") hebben een usb-c ingang.
Wat gebeurd er als ik mijn telefoon aansluit op de adapter van mijn macbook?

5 jaar geleden
15.1K
AnnBoo8146
5 jaar geleden
Of het kan weet ik niet. ik zou het je alleen adviseren om het niet te doen.
De laatste maanden is een aantal keer in de media geschreven over telefoons en laptops die spontaan in de brand vliegen. Uit onderzoek naar deze branden is gebleken dat de oorzaak kan liggen bij de oplader die je gebruikt. Als je niet de oplader gebruikt, die bij je telefoon/laptop is geleverd, is er een gerede kans, dat bij het opladen de accu oververhit raakt en in de brand vliegt.
LeonardN
5 jaar geleden
@milenaa
Ja dat moet gewoon kunnen.

Antwoorden (1)

Hij zal laden, maar mogelijk traag.

Snelladen gaat alleen met Huawei SuperCharge en Qualcomm laders.

Omdat USB C een standaard is zal de telefoon laden. Het is alleen niet gespecificeerd hoe snel dat gaat. De oplader van Apple is gemaakt om Apple producten snel te laden.
Zo heb je van apple, samsung, qualcomm, motorola, mediatek, huwai en nog een paar andere allemaal verschillende technieken om snel te laden.