Kan het kwaad om i.p.v. een 860mAh batterij een 890mAh batterij te gebruiken?

Het betreft een vervangende batterij voor in een telefoon. De rest van de gegevens komen overeen. Het enige verschil is 860 en 890, maar heb geen idee of dat kwaad kan.

5 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Nee, een verschil in Ah kan geen kwaad, Ah geeft alleen aan hoelang je stroom kan trekken van een batterij bij een gegeven waarde in ampère. Je zal dus iets langer met de batterij kunnen doen als de waarde echt klopt. Zolang voltage maar goed is en minimum ampère voldoende is.
---
In theorie zou je zelfs een batterij erin kunnen stoppen van 2000 mAh.
----
Eigenlijk ook in de praktijk, met dank aan Turf!
Toegevoegd op 22 november 2018 12:44: tekst
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
"In theorie..." niet alleen in theorie. :)
LeonardN
5 jaar geleden
In de praktijk zal het in veel gevallen lastig zijn een batterij te bouwen die meer dan 2x zoveel capaciteit heeft in een smartphone, maar inderdaad bij sommige apparaten waar een accu groter kan zijn in volume dan de originele komt dit gewoon voor.
TurfGraver
5 jaar geleden
Accu op je rug. :D
Maar denk maar eens aan powerbanks...
20.000mAh is geen uitzondering.
Iloon2punt0
5 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Ik kan hier zeker iets mee.
LeonardN
5 jaar geleden
@turf
Heb nog even de praktijk toegevoegd