Hoe maakt de rabo scanner verbinding met internet?

Op de rabobank website staat dat de rabo scanner geen internetverbinding heeft. Maar als ik de rabobank website herlaad bij een transactie laad er wel een nieuwe kleurcode. Heeft het apparaat dan toch een internetverbindingg? Werkt dit misschien via 2G of 4G?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.5K
LeonardN
5 jaar geleden
Nee. De scanner maakt echt geen contact, het werkt met een ingenieus systeem en ik neem aan een tijdcode. Je kan makkelijk testen dat er geen internetverbinding is, bijvoorbeeld op een plek waar wel bedraad internet is maar geen 2g/3g/4g. Een diepe kelder bijvoorbeeld of een afgelegen plek.

Antwoorden (2)

De scanner hoeft geen verbinding met internet te maken. Het apparaat bevat een ingebouwde camera en een numeriek toetsenbord. De pinpas kan er van bovenaf worden ingeschoven. Bij het inloggen verschijnt een kleurcode, een vierkante afbeelding met rode, groene en blauwe stippen op het computerscherm. Na het insteken van de pinpas en invoeren van de pincode moet de klant deze kleurcode met de camera scannen. Daarna geeft de Rabo Scanner een inlog- of signeercode die de klant op het computerscherm moet intoetsen. Dit alles zit ingebouwd in het apparaat, een internetverbinding is dus niet nodig.
SimonV
5 jaar geleden
Nee.

De kleurcode is slechts een beperkte tijd geldig.

De raboscanner heeft een klok en een stukje software waarmee, op basis van de kleurcode, de juiste inlogcode gegenereerd kan worden.

Doordat de code een tijdje geldig is merk jij het als gebruiker niet wanneer de klok van de scanner een beetje afwijkt van die van de website. Met de hedendaagse technologie is die klok toch al zo precies dat de afwijking zelden erg groot zal zijn.
Mocht dat wel zo zijn, dan krijg je van de bank zo een nieuwe.
Ozewiezewozewiezewallakristallix