Wat is er anders aan de nieuwe Chromecast?

Ik zie een reclame voor de Chromecast 2018. Hoe is deze anders dan de originele Chromecast? En was er niet al een Chromecast 2.0? Wat doen deze anders of niet tov de 2018-versie?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

De nieuwe Chromecast vervangt de tweede generatie en wordt naast de Chromecast Ultra en Chromecast Audio verkocht.
De nieuwe Chromecast ziet er bijna hetzelfde uit als zijn voorganger, met een cirkelvormig apparaat dat via een korte hdmi-kabel rechtstreeks met je tv verbonden wordt.
Wat het uiterlijk betreft is de glimmende behuizing vervangen door een matzwart (of wit) materiaal dat wat minder opvalt. In het midden is het bekende Google-logo zichtbaar. Qua formaat is de derde generatie identiek maar net ietsje dikker. Op het gebied van prestaties is er wel het een en ander veranderd. De nieuwe Chromecast is 15 procent sneller dan zijn voorganger en streamt video in 1080p (full-hd) met 60 frames per seconde. Zijn voorganger deed dat in hd-kwaliteit (720p).
De Chromecast heeft nog steeds een micro-usb-aansluiting en de magnetische aansluiting op de hdmi-stekker is verdwenen. Naast het subtiel aangepaste uiterlijk is de draadloze internetsnelheid verbeterd. Dat zorgt voor beter bereik en bijvoorbeeld het sneller laden van films en series. De nieuwe Chromecast vervangt de tweede generatie en heeft dezelfde prijs van 39 euro, en is direct te bestellen bij de Google Store.
SimonV