Hoe zet je 25 amp om naar 35 amp?

Ik wil de hoofdschakelaar in de meterkast laten omzetten van 25 naar 35 amp. dit moet via de netbeheerder gebeuren. nou vraag ik mij af of ik of een installateur nog aanpassingen moet doen. bv andere aardlekschakelaar iod.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (2)

Jou Netwerkbeheerder gaat eerst de installatie nakijken en doormeten, de de groepenkast op de foto van jou is zie ik geen probleem de netwerkbeheerder kijkt naar de kleuren van de bedrading, aarding, aardlekschakelaar en constructie teven een controle op alle zegels om er zeker van te zijn dat er geen illegale dingen plaats vinden Als alles veilig en correct is bevonden zal hij/zij de hoofdzekering vervangen met de houder naar 35 Amp. en alles verzegelen en op foto vastleggen.
Bij mij is de hoofdzekering van 20 Amp naar 35Amp verhoogd zonder probleem na controle van de installatie.
Dus geen paniek gewoon de monteur zijn/haar werk laten doen en je hebt dan 35 Amp X 230V = 8050watt totaal tot je beschikking (een smeltveiligheid van 16 Amp mag maximaal 3520 watt hebben) maar nooit maximaal belasten hoor blijf rond de 8000 watt. per fase.
succes.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor de snelle reaktie.
Je moet eerst een installateur het werk laten doen.
Wat er moet gebeuren is zo niet te zien, misschien moet ook de bedrading in de kast dikker worden.
De installateur zal het zegel verbreken, na zijn werkzaamheden kan de netbeheerder aan de gang. Wellicht ook een andere kWh meter. De netbeheerder plaats na zijn werkzaamheden de zegels op de kast en meter.