Kan je een diffuser voor een LED-par ook voor een hallogeen-par gebruiken?

Kan de onderstaande diffuser ook op een hallogeen-par in verband met de warmte?
https://www.bax-shop.nl/led-optiek/showtec-20p644-diffuser-filter-set/product-details.html#productreviews

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K
TurfGraver
5 jaar geleden
Denk het niet, om twee redenen.
Een led par heeft meerdere lichtbronnen (leds) welke deze dus zal dufusen.
Warmte (halogeen geeft veel meer warmte af).

Antwoorden (1)

Met dit filter zal het zeker niet gaan: in de specificaties staat dat het geen Ht (high temperature) filter is. Een par 64 lamp is met 1 kW veel te heet.
Er bestaan trouwens wel alternatieve frost-filters die speciaal voor halogeen theaterspots bedoeld zijn...