Mag je een Iphone als cadeau zijnde in z'n doos, mee in de handbagage?

Het gaat van NL naar Spanje, de telefoon is nieuw maar de zegel van de doos is niet verpakt in plastic
Ik bedoel dat er geen plastic omheen zit, maar de doos is wel nieuw.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Dat mag, zolang je een bonnetje hebt. De doos is niet per se nodig. Als hij meer dan €430 heeft gekost, moet je wel aangifte doen. Dan moet je btw en mogelijk invoerrechten betalen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Min: De IPhone gaat van Nederland naar Spanje, en blijft binnen de EU. Dan hoeven er geen invoerrechten of BTW betaald te worden (vrij verkeer van goederen).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja dat vroeg ik mij ook af omdat het idd binnen de EU is. Bedankt voor het antwoord!
Aangezien Spanje net als Nederland onderdeel is van de EU mag dat gewoon, je hoeft ook niet langs de douane. Verder hoef je geen invoerrechten of BTW te betalen, je hoeft ook geen aangifte te doen.