hoe kan ik een wmv bestand opslaan in mijn iphone?

ik heb een 2 minuut lang filmpje opgeslagen op mijn drive, wilde het filmpje van mijn laptop naar mn iphone toegestuurd hebben maar mijn laptop herkent mn telefoon niet wat normaal wel altijd werkte.. het filmpje zit nu dus op google drive, deze app heb ik ook op mijn telefoon, maar ik wel het filmpje graag opslaan in mijn filmrol. het filmpje is een wmv bestand en het lukte me dus niet om deze via whatsapp te verzenden en mailen gaat ook al niet omdat het bestand te groot is. via bluetooth gaat het ook niet. heeft iemand hier een oplossing voor? weet iemand toevallig hoe ik zo'n wmv bestand in mijn filmrol kan opslaan of waarom mijn laptop mn iphone niet herkent terwijl ik hem wel goed aansluit via usb?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Apple's iPhone kan slechts overweg met een h.264 of mp4 wrapped in een mov container, dus een wmv videootje speelt deze iphone niet af, je zult het filmpje moeten converteren naar een h.264 in een mov container met AAC audio indeling. Met conversie programma's zoals handbrake kun je dat voor elkaar krijgen.(zie bron) Om een iPhone goed te laten herkennen door een PC moet je iTunes installeren, hierbij wordt ook de iTunes helper geïnstalleerd die het mogelijk maakt de iPhone te zien als een extern apparaat zoals een USB stick o.i.d. Dus indien je iTunes hebt geïnstalleerd controleer dan in de takenlijst of het proces iTunes helper.exe loopt, indien dit het geval is, maar je iPhone wordt niet goed herkend, probeer een andere USB poort, want laptops hebben powered USB poorten, en USB poorten die niet genoeg vermogen leveren, hierop wil een iPhone niet goed werken. Bij HP zijn vaak de linker poorten powered(voor HD's e.d.) en de rechter poorten niet(voor muizen/tablets)