Is rvs een goede stroomgeleider?

Kan je rvs schroeven bouten moeren klemmen etc. Gebruiken wanneer ze ook stroom moeten geleiden.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
16.8K
LeonardN
5 jaar geleden
Je vraagt twee dingen. Het een sluit het ander niet uit.
De vraag die je blijkbaar wil stellen is: Geleidt RVS voldoende stroom voor mijn situatie?

Antwoorden (2)

Nee, rvs is een zeer slechte geleider. Vijftig keer slechter dan koper:
Zie dit overzicht:
http://www.tibtech.com/conductivity.php
Toegevoegd op 13 mei 2018 08:55: tekst
SimonV
5 jaar geleden
Inekez1
5 jaar geleden
+
Bouten van niet-roestvast staal gebruiken is ook geen goed plan als ze stroom moeten geleiden. Je hebt dan vaak verzinkte bouten, en ook zink is een slechte geleider, of er komt roest op en dat geleidt ook niet. Best dus gewoon een koperdraadje of koperen plaatje als geleider monteren.
Reddie
5 jaar geleden
"Vijftig keer slechter dan koper",
maar vs wil er waarschijnlijk geen lange leidingen mee aanleggen.
Voor een schroefje in b.v. een kroonsteentje maakt het dus niets uit.
Dosering !
SimonV
5 jaar geleden
Daarmee wordt het nog geen goede geleider.
LeonardN
5 jaar geleden
Het probleem zit hem in de wijze waarop de vraag is gesteld. Principieel is dit een meningsvraag/subjectieve vraag.
Vrager heeft een situatie en wil wellicht RVS gebruiken.
Is RVS in zijn/haar situatie bruikbaar voor het beoogde doel? (dat zou de vraag moeten zijn, maar dat is het niet geworden).
RVS is weliswaar een minder goede geleider dan koper, maar het is en blijft wel een geleider. Je kunt RVS bouten en moeren zeker wel gebruiken wanneer ze stroom moeten geleiden.
jc54
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De RVS bouten en moeren geleiden de stroom niet. Zij zorgen er wel voor dat er geleiding kan plaatsvinden door de delen tegen elkaar te klemmen.