Bestaan er wifi schakelaars die meer dan 16A/3680 Watt kunnen schakelen?

Ik wil een electrische vloerverwarming via wifi kunnen schakelen. Daar bestaan wifi schakelaars voor, maar ik kan er geen enkele vinden die meer dan 16 ampere kan schakelen, terwijl een vloerverwarming rond de 150watt per m2 is. Voor 50m2 is dat dus ongeveer 7500 watt dat geschakeld moet worden.

Een andere oplossing om op afstand te schakelen is ook welkom. Heb al naar wifi thermostaten gekeken, maar heb er 5 nodig en die kosten rond de 240 per stuk...

paulus811
5 jaar geleden
1.6K
TurfGraver
5 jaar geleden
Schakelen via een relais.
paulus811
5 jaar geleden
@TurfGraver, dank voor je reactie. Dat was ook wat een vriend me adviseerde, maar bij mij ontbreekt de technische kennis om dat aan te sluiten. Ik 'vrees' dat dit uiteindelijk wel de oplossing wordt en het door een elektricien aangelegd moet worden.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
@Paulus
Een relais aansluiten is super simpel. Sluit de spoel van je relais aan op je WiFi-schakelaar en je vloerverwarming op een schakelaar van het relais.
Google maar eens op "relais aansluiten"
TurfGraver
5 jaar geleden
De wifi schakeld de relais in welke vervolgens het groot vermogen van de verwarming voor zijn rekenung neemt.
Het is niet ingewikkeld (of duur) maar wellicht een goed idee om door iemand met verstand van zaken te laten installeren. Succes.
paulus811
5 jaar geleden
Gezocht op 'relais aansluiten' en kwam meteen op een wielforum terecht :-) Het wordt daar overigens wel duidelijk uitgelegd, maar ik denk dat ik het toch maar uitbesteed.
paulus811
5 jaar geleden
wietforum dus...

Het beste antwoord

Volgens mij bestaand die niet, wat je wel zou kunnen doen, is een gewone of lichte wifi thermostaat nemen en deze een apart relais laten aan sturen, dat relais moet dan weer de verwarming schakelen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
Dank voor je antwoord jjjgroot. Ik vermoed dat een relais inderdaad de oplossing is. Wat ik me nog wel afvraag (maar ben geen technicus...) is, zodra de verwarming maximaal 'aan' is kan de belasting rond de 7kw zijn, die belasting gaat dan ook door de wifi stekker die maar 3,5kw aan kan. Is dat dan geen probleem?
TurfGraver
5 jaar geleden
Mits goed aangesloten zal vermogen door de schakel gedeelte van relais gaan.
De wifi krijgt alleen spoel van relais voor zij kiezen (klein vermogen).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoe zijn je electrische verwarming eenheden nu aangesloten?
Hebben ze allen hun eigen thermostaat en 220 aansluiting via stopkontakt?
paulus811
5 jaar geleden
Dank voor je aanvulling TurfGraver, ik word iedere keer een stapje wijzer ;-) @jjjgroot, er zijn 4 groepen met ieder een eigen thermostaat. De electra komt direct vanuit de meterkast en voorzover ik kan overzien zit er geen trafo tussen, dus ook de thermostaat krijgt 220 volt. Heb me inmiddels een beetje verdiept in relais (is leuk!) en zie dat er veel verschillende zijn. Met meerdere schakelingen en met maak- en breekfunctie of een combinatie. Begrijp inmiddels wel dat een relais een veel hogere belastbaarheid heeft dan een wifi schakelaar.