Maakt het uit wat voor oplaad kabel ik gebruik?

Ik heb het gevoel dat me mobiel veel sneller leeg gaat na dat ik een andere kabel gekocht heb.
Kan dit aan de kabel liggen dat hij sneller leeg gaat of oplaad. Of moet dit aan de batterij liggen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
100% is toch 100%?

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat dit komt doordat de telefoon sneller oplaad. Maar dit ligt uiteindelijk aan de batterij en niet aan de kabel. Het ligt daarbij niet zo zeer aan de kabel, maar aan de stekker die de kabel het contact ingeleid. Deze geeft een hoeveelheid Volt af die de telefoon oplaad, teveel Volt, is een snel laad proces, maar slecht voor de batterij.
Ook de manier waarop een telefoon regelmatig wordt opgeladen kan verkeerd zijn waardoor de batterij het uiteindelijk begeeft.

Ik zou het in de gaten houden en anders toch de batterij vervangen voordat het erger wordt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Deze geeft een hoeveelheid Volt af die de telefoon oplaad, teveel Volt, is een snel laad proces, maar slecht voor de batterij. "
Je verward V met A, het is niet de hoeveelheid volt, want die is altijd 5V, maar mA wat de laadstroom is en uiteindelijk alles bepalend is voor de tijd waarbinnen je batterij is opgeladen.