Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zekering meterkast valt continu uit hoe kan ik de storing zoeken?

Hallo,
De zekering van een stoppenkast vliegt er telkens naar een paar seconde uit.
Hier zit permanente verlichting op.
Kan ik deze ook nameten met een zogenoemde megger?
Of moet ik hier iets anders voor gebruiken.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Gewone zekeringen kennen dit probleem zelden. Ik denk, dat je alamat automaten hebt, waarbij aardlekschakelaar en zekering gecombineerd zijn. Voorakl de oudere exemplaren willen nogal eens overgevoelig worden. Dat is alleen te controleren met een aardlekschakelaar tester.
Heb je dit soort gecombineerde aardlek/zekering automaten, dan zou ik die laten vervangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hallo, Hey is echt een gewone stoppen kast met zekeringen 16A 500V.
Deze klappen er continu uit.
Het enige wat ik mij dan inderdaad zou kunnen bedenken is dat de verlichtingslijn welke continu behoord te branden sluiting tussen fasen en nul geeft, door het verkeerd aan te hebben gesloten . Dan wel
Fase en nul welke te dicht ongestript op elkaar zitten waar door ze elkaar overbruggen o.i.d. Word denk ik echt lamp voor lamp open maken (36 stuks)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Schroeffitting, die een paar slagen gedraaid Is? Bij gewone gloeilampen ook naar verbrande draden zoeken. Een sluiting die er pas na een paar seconden uitgaat is geen grote sluiting. Vast wel te ruiken!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding