Hoe maak ik een apparaatje dat een geluid afspeelt als er op een knop gedrukt wordt?

Ik ben voor school met een projectje bezig, en daarvoor zou ik graag iets willen maken wat een eerder opgenomen geluidje afspeelt als er op een knop gedrukt wordt. Wat heb ik hier voor nodig? Ik heb weinig verstand en ervaring met het maken en programmeren van soortgelijke dingen, dus wat is de beste en makkelijkste optie?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

De makkelijkste (en goedkoopste!) optie is het kopen van een MP3 module, je kunt een van te voren opgenomen MP3 op usb-stick of micro SD-kaartje er mee afspelen.
Hier een voorbeeld van nog geen 4 euro:
http://www.dx.com/p/3-7-5v-3w-stereo-wav-mp3-audio-decoder-board-black-green-403014#.WlVAfXVcLqA
Er zit zelfs een afstandsbediening bij, maar je kunt ook een schakelaar direct parallel op de play-knop solderen.
Er kan direct een speakertje op aangesloten worden, je hebt dus alleen deze unit, een usb-stick of micro SD-card, een speakertje en een batterij of voeding nodig.

Toegevoegd na 8 minuten:
micro SD-card moet gewone SD-card zijn, of micro SD met adapter...