De aandrijving van mijn LG combi magnetron piept erg. Kan deze ergens gesmeerd worden en zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
Inekez1
6 jaar geleden
Zoek eerst een uit wat er precies piept. Haal alle losse delen uit het apparaat en zet het aan. Is het gepiep weg, dan zit het dus in de wieltjes van je draaiplateau of het plateau of rekje komt bij het draaien ergens tegenaan.
Bij mij moeten de wieltjes van het glazen draaiplateau regelmatig even worden schoongemaakt. Als ik dat te laat doe, draaien ze niet meer soepel genoeg en gaan ze schuiven in plaats van draaien. Dat maakt ook een piepend geluid.

Antwoorden (1)

Niet smeren!!! Geen smeermiddelen bij etenswaren. Als je gaat smeren en het wordt heet, dan krijg je kwalijke dampen.