Ik wil het zaagblad van mijn metabo afkortzaag vervangen. Kan hier alleen een zaagblad van metabo op of ook een zaagblad van een ander merk?

Ik wil dit graag weten ivm de grote prijsverschillen tussen bepaalde merken

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.2K
paulus811
6 jaar geleden
Je koopt een mooie Metabo omdat je kwaliteit wilt en nu wil je besparen op het zaagblad? Mijn advies is om dat niet te doen, koop gewoon goed spul dat hoort bij het niveau van deze afkortzaag, anders ben je verkeerd aan het bezuinigen.

Antwoorden (2)

Er zijn diverse imitatie zaagbladen, van verschillende merken, die op deze afkortzaag passen.
jc54
6 jaar geleden
Daar kan ook een ander merk blad in, als het maar dezelfde maat is. Verder is het belangrijk om te bedenken wat je ermee wil gaan zagen. Voor zacht hout van geringe dikte heb je niet zo'n speciaal blad nodig, maar massieve balken hardhout of vers harshoudend hout lopen daar al snel in vast. Voor metalen, kunststoffen of tegels zijn weer andere bladen geschikt.

De prijsverschillen zijn niet zozeer afhankelijk van het merk, maar van de hardheid, vorm en grootte van de tanden. Van eenzelfde merk kun je zaagbladen hebben van 20 tot meer dan 200 euro.

Als je niet weet wat je nodig hebt, neem dan je oude blad mee naar een bouwmarkt of speciaalzaak en vraag advies.