moet ik beide 12 volt aansluitingen (2 paar) van een ringkerntransformator gebruiken?

De oude die kapot is, heeft 1 paar 12 volt aansluiting, de nieuwe die ik wil kopen en de goede afmetingen heeft (50Watt) heeft er twee, moet ik die dan beide gebruiken of kan het ook met één en de andere ongebruikt laten. Ik stel de vraag om problemen te voorkomen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Gebruik gewoon beide parallel, dan weet he zeker dat je genoeg vermogen hebt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik vraag me sterk af of dat een goed plan is. de wikkeling zullen niet perfect identiek zijn waardoor stromen van de ene wikkeling naar de ander kunnen gaan lopen. verwacht effect zou warme trafo en onnodig energieverbruik zijn. gebruik dus 1 wikkeling van 12v met voldoende vermogen.
TurfGraver
7 jaar geleden
Zolang de windingen geen gezamenlijk (intern) verbinding hebben en de fase correct wordt aangesloten is dit een prima (en gebruikelijk) manier van aansluiten. Prima antwoord dus.
http://engineering.electrical-equipment.org/electrical-distribution/difference-between-series-parallel-transformer.html