Hoe sluit je een easy 821-DC-TC PLC aan?

Ik heb een Eaton easy 821-DC-TC PLC.
Ik heb op de bovenste klemmen 24+ DC gezet en 0V.
Hoe dient de onderste klemmenstrook aangesloten te worden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Je vraag is ongeveer hetzelfde als: "Ik heb hier een stopkontakt, wat zal ik daar eens instoppen?".
Je PLC heeft in- en uitgangen. Op basis van de signalen die je aansluit op de ingangen worden de uitgangen aangestuurd. (dat zijn de klemmen aan de onderzijde).
Je zult dus eerst een toepassing moeten bedenken voor deze PLC, wil je kunnen bepalen waar je het e.e.a. op aan kunt/moet aansluiten.
escape
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor de reactie.
Van dat stopcontact... nah ja wat een achterlijke reactie... maar goed.
Daar zit een 24V+ en een 0V aansluiting aan de onderkant van de PLC. Moet ik deze beide voorzien van spanning? De uitgangen zal dus 24V DC uitkomen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als er 24V DC uitkomt (het is tenslotte ook een uitgang) hoef je die niet van spanning te voorzien. :)
escape
8 jaar geleden
Sterker nog, dan is het voedingsdraadje simpeler, dan heb je de hele PLC niet nodig :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op de foto die ik bij heb gevoegd, staat aan de onderkant van de PLC 24V DC+ en 0V. De vraag is of hier spanning opgezet moet worden. Hier staat immers géén spanning op. Dit heb ik nagemeten.