Batterij uitkleden,mag dat?

Ik heb oplaadbare batterijen aangeschaft voor m'n rookmelder(dat ding vreet stroom om elke ± drie weken nieuwe batterijen kopen vind ik geen optie)Deze batterijen zijn een paar tiende van een millimeter te dik en passen nu niet in het apparaat.Wanneer ik nu die wrap(dat plastic omhulsel) er afhaal dan ze er wellicht wel in.Heeft die wrap een isolerende functie of is het alleen maar verpakking met wat info.

Picture for question
8 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ voor de vraag, maar is er niets iets mis met de rookmelder, hier gaan de batterijen al meerdere jaren mee
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat Theo15 zegt.
Investeren in goede rookmelder was wellicht beter idee :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die batterijen zijn er om bij een stroomstoring toch een melding te krijgen, je moet de rookmelder aansluiten op het netstroom.
bamibal
8 jaar geleden
@kees52: Er zijn twee versies. Deze werkt volledig op batterijen. Maar die batterijen moeten inderdaad veel langer meegaan,
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het advies van Nest is om in de Nest Protect (dat is de rookmelder uit de foto) Lithium batterijen te gebruiken. Deze hebben meer energie en een hoger voltage dan oplaadbare batterijen. Dat de oplaadbare batterijen dus maar een paar weken meegaan kan ik me goed voorstellen, maar met de aanbevolen Lithium batterijen zou de Nest Protect een paar jaar mee moeten gaan, als je de website mag geloven:
https://nest.com/support/article/What-is-the-difference-between-Nest-Protect-Wired-120V-and-Nest-Protect-Battery
Wellicht een gevalletje garantie?
ronron1212
8 jaar geleden
@kees52 de meeste rookmelders werken op batterijen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@kees52
als je brand door kortsluiting krijgt, dan zal de rookmelder op netstroom geen alarm geven, omdat rookmelder al geen stroom meer krijgt. Als je al een rookmelder op stroom hebt, zal deze altijd een batterij moeten hebben voor het geval stroom uitvalt. Indien dit niet het geval is zou ik een dergelijke rookmelder niet willen hebben
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een Nest kan je aansluiten via de Micro USB poort die op de foto te zien is
peterpost
8 jaar geleden
@Moordigge, die Nest rookmelder heeft goede beoordelingen en het is echt geen goedkoop gevalletje.
@kees52,die poort zit aan de onderkant dat geeft een hoop gedoe als je hem vlak tegen het plafond wil monteren.
@buZybaZzz,ik zal die Lithium batterijen eens proberen maar het lijkt me sterk dat die wel een jaar meegaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@peterpost, ik zeg ook niet dat Nest rookmelders slecht zijn, maar die jij hebt niet.
Elke 3 weken nieuwe batterijen ?

Antwoorden (3)

De wrap er af halen lijkt me niet slim, je weet nu wat er kan gebeuren, de stroom lekt gewoon weg.
De batterijen moeten heel lang mee kunnen.
Zoek op internet naar het merk, waar aangegeven wordt welke batterijen er geschikt voor zijn.
Probleem opgelost.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mogelijk staat het ook gewoon op je rookmelder.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
peterpost
8 jaar geleden
Lader en batterijen waren meer dan €50,- ik zou toch graag willen dat die in het apparaat pasten misschien maar eens contact opnemen met de makers van de Nest-rookmelder.
Het kan, maar ik zou het afraden. De stroom gaat gewoon weg en je wilt geen schok krijgen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Laatste redmiddel: als je toch met deze batterijen aan de slag gaat: doe het dan om en om. Dus bij 3 batterijen naast elkaar laat je de middelste ongemoeid. Deze zorgt voor de isolatie naar zijn buren. Dat scheelt al de nodige ruimte.
Controleer of de batterijen na plaatsen warm worden. Als dat het geval is, verwijder ze onmiddelijk en koop batterijen die wel goed passen.