Wat voor type meterkast is dit?

Ik wil een powerline adapter aansluiten. Op een 3 fase meterkast schijnt dit niet te werken. Kan iemand nav de afbeeldingen zien of ik een 1 fase of 3 fase meterkast heb?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dit is slechts een gedeelte van een meterkast. De meter zit er inderdaad in en de hoofdzekering ook. De rest ontbreekt. De rest bestaat uit groepenzekering(en) en minstens één aardlekschakelaar, als of niet gecombineerd in een aardlekautomaat. Op de foto staan de dingen waar alleen de netbeheerder aan mag komen. Jou gedeelte, dat bij het huis hoort zit waarschijnlijk boven de meter (op de foto links) en dus niet zichtbaar.
Een powerline adapter zou moeten werken, maar het feit dat alles bij jou kennelijk op één fase zit is geen garantie dat het ook goed (blijft) werken. Een eigen netwerkkabel trekken blijft de verreweg de betrouwbaarste en snelste verbinding.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor alle antwoorden.

Andere antwoorden (1)

Dit ziet er uit als een één fase kast. De aansluiting van het het apparaat dat je wilt aansluiten heeft een stekker, die je niet op een drie fasen stopcontact kan aansluiten omdat dat niet past.
Door je vraagstelling adviseer ik je om niet met losse draden te gaan klooien en het aan een vakman/vrouw over te laten.