Waar kan ik halogeen lampen kopen van het linker type?

Ik kocht vandaag twee LED lampen van het rechter formaat maar die passen helaas niet omdat de fitting anders is. De lamp aan de linker kant is een halogeenlamp van 35 watt, ik zoek hier een vervanger voor. Is daar een LED-variant van en/of kan je zo'n lamp nog ergens verkrijgen.

http://postimg.org/image/ugxlppl5p/

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
ronron1212
8 jaar geleden
praxis gamma of andere bouwmarkt

Het beste antwoord

Je kan ze sowieso bij Praxis of Gamma of Karwei krijgen.
Je zoekt er een met de fitting GU5.3
Om 35 watt te hebben moet je een lamp hebben van ongeveer 350 lumen.
(Het aalstal lumen delen door 10, dan heb je ongeveer het wattage)

In de eerste link staat het omrekenen van watt naar lumen
In de tweede link een lamp zoals jij zoekt, bij Gamma.

Het beste kan je even in de winkel kijken, bij Gamma hebben ze een uitgebreid assortiment aan led lampen. Van Praxis en Karwei weet ik het niet zo goed, ik heb de mijne bij Gamma gehaald.
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om zeker te weten welke fitting het is, moet je even de afstand tussen de pootjes meten. Waarschijnlijk is het GU 5.3 (5,3 mm). Die zijn bij de meeste bouwmarkten of Ikea wel te koop, zowel halogeen als led.
bamibal