valt boormachine onder electronica?

ik moet weten of gereedschap zoals boor-,schuurmachine, slijptol, heggenschaar, bladblazer etc. onder elektronica valt. Op wikipedia heb je witgoed, bruingoed (tv,radio) en blauwgoed (pc,printer,laptop? Waar valt elektrisch gereedschap onder?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

nee, een gewone boormachine valt niet onder elektronica; wel onder elektrisch gereedschap. tenzij die boormachine vol zit met allerlei computergestuurde instellingen (wat bij industriele boormachines wel kan voorkomen). maar een gewone handboormachine zou ik onder ' elektrisch gereedschap' rekenen. Een computer, printer, cd-speler, TV, en andere met microcircuits gestuurde apparaten zou ik wel als elektronica zien. Hoop dat dit je vraag beantwoordt!

Toegevoegd na 1 minuut:
De verzamelterm voor dit soort werktuigen is: elektrisch huishoudelijk- en hobbygereedschap. een broodrooster en een elektrische grill vallen er ook onder.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Maar ik heb het vermoeden dat wat we nu nog steeds als elektrisch aanduiden stiekem bij definitie vaak al elektronica is. Voor de basale werking is de elektronica echter niet nodig. Ik had zelf eerst een dergelijk antwoord als het jouwe geplaatst, maar had hem verwijderd omdat het antwoord met deze overdenking zichzelf begon tegen te spreken.