Waarom downloaden bestanden van internet niet zo snel als mijn internetsnelheid?

Na een test te doen op speedtest.net komt mijn downloadsnelheid uit op 106 mb per seconde. Maar hoe komt het dan dat als ik een bestand van internet download van bijvoorbeeld 100 mb dit dan niet in 1 seconde klaar is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.7K
Cryofiel
8 jaar geleden
106 millibit per seconde is verdraaid traag... Let op het verschil tussen m (milli) en M (mega), en op het verschil tussen b (bit) en B (byte).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.speedtest.net/nl/ Even testen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh wacht. Lama.

Antwoorden (2)

Jouw downloadsnelheid is afhankelijk van de uploadsnelheid van de host; dus als je host een uploadsnelheid heeft van 20 Mbps kan je dus nooit meer dan dat downloaden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat je twee eenheden verward:

106 mb/s downloadsnelheid is de snelheid van 106 megaBIT per seconde, wat gelijkstaat aan ruim 13 megaBYTE per seconde. Een bestandsgrootte wordt uitgedrukt in megabytes, terwijl internetsnelheden worden uitgedrukt in megabit per seconde. Speedtest werkt ook met megabit per seconde. Je download dus ongeveer 13 megabyte per seconde.

Toegevoegd na 38 minuten:
Een kleine aanvulling: 1 byte bestaat uit 8 bits, ik kom dus op 13 megabyte per seconde door 106 door 8 te delen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plusje! Die bits en bytes zorgen regelmatig voor misverstanden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel! Ik haal alleen ook niet de 13 megabyte per seconde. Hangt dit dan af van de upload snelheid van de host?
Cryofiel
8 jaar geleden
Correct - alleen is de "deelfactor" geen acht (van bit naar byte) maar ongeveer tien omdat er wat overhead mee moet voor de overdracht. 106 megabit per seconde geeft dus een effectieve snelheid van maximaal (!!!) ongeveer 10,6 megabyte per seconde.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een plus voor Cryofiel. @Gunnar, Als je er ver onder zit, is het waarschijnlijk dat de host waarvan je downloadt een uploadsnelheid heeft die langzamer is dan jouw downloadsnelheid: