Hoe weet een weerstation (thuis) dat het gaat regenen?

het klopt meestal maar hoe?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zitten op het display een paar symbolen voor het te verwachte weer. Dat weerstation doet niets anders dan bij lage druk of dalende druk en toenemende luchtvochtigheid een van de symbolen voor regen of slecht weer laten oplichten. Soms klopt het inderdaad maar er gaat geen enkele voorspellende waarde vanuit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen enkele waarde is wel heel erg kort door de bocht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad: het zal redelijk vaak kloppen, maar het is zeer onbetrouwbaar.