hoe krijg ik een gecodeerd signaal weg van Ziggo?

Ik zat net perongeluk op mijn afstandsbediening en ineens staat er "gecodeerd signaal: check CI+ module van tv" bij RTL4. Ik heb deze er al opnieuw in gedaan, maar hier kan het ook niet aan liggen aangezien hij het eerst nog deed. Ook staat er een slotje naast het blokje waar RTL4 op staat. Hoe krijg ik dit weg?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.3K
gvrox
8 jaar geleden
De andere kanalen doen het nog wel goed ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja alles nog, behalve RTL4!
capthavoc
8 jaar geleden
is RTL4 niet net verplaatst ? misschien helpt een herscan van alle kanaal instellingen ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe kan ik dat doen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
RTL4 is bij Ziggo op 1april 2015 verplaatst naar kanaal 928.
Tot die datum werd RTL4 ongecodeerd doorgezet, na die datum gecodeerd. ( http://www.totaaltv.nl/nieuws/19477/ongecodeerd-zenderpakket-upc-en-ziggo-ongewijzigd.html ) Overigens lijkt dit niet het probleem, de TV geeft aan dat je een gecodeerde zender wilt bekijken, maar dat de CI module niet doet wat hij zou moeten doen. Ik zou daar nog eens naar kijken:
- zit de CI module diep genoeg in zijn slot?
- zit de CI module niet omgekeerd in zijn slot?(lukt alleen met 'geweld')
- zit de smartcard diep genoeg in de CI?
- zit de smartcard niet omgekeerd in de CI?
- zit de smartcard niet op zijn kop in de CI?
- helpt het als je de smartcard schoon maakt? Kun je andere, gecodeerde, zenders ontvangen?
dudemeister
8 jaar geleden
Als ik het goed begrijp heb je RTL4 geblokkeerd.
Wat zendt RTL4 uit wat je in godsnaam wil zien.
Mijn god wat een zegen,

Antwoorden (1)

Ik had dit vorrige maand ook. Heb toen de tv helemaal naar fabrieksinstelling terug gezet en toen was het opgelost. Is wel veel werk maar werkt wel... Kut ziggo