Waarom krijg ik zwart beeld bij het afspelen van filmpjes?

Geluid doet het prima maar ik krijg alleen zwart beeld bij het afspelen van een filmpje van Youtube of Facebook.
Mijn computer is inmiddels ook al ruim 6 jaar oud maar doet het prima.

En dit geld niet voor alle filmpjes maar ruim 6 van de 10.
Wat is er aan de hand en wat kan ik doen??

Toegevoegd na 1 minuut:
En soms krijg ik half beeld en blokjes met allemaal verschillende scherpe kleuren (blauw/groen/paars)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (1)

Met RadLight Filter Manager kun je de 'affinity' van een filter zetten. Kennelijk heeft bij jou een filter/codec zich hoog in de hiëarchie genesteld die niet goed(genoeg) is om de youtube/facebook filmpjes af te spelen. De 'affinity' is de voorkeur waarin Windows een filter/codec aanspreekt om het youtube filmpje te decoderen. Kies uit de flv en mp4 container een ander filter/codec en geef die d.m.v. een cijfer een hoger gewicht t.o.v. de hoogste in die categorie en probeer het dan nog eens af te spelen.