Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is een stoffige stekerdoos waar wel spanning op staat maar geen stekkers in zitten brandgevaarlijl?

In ons nieuwe huis zit een stekkerblok in de keuken. Het blok word steeds stoffiger en vettiger. Er zitten geen stekkers in het blok. Het probleem is dat de stroomkabel van het blok zelf netjes is weg gewerkt en verdwijnt door een wand boven de keukenkastjes. Die wand is dicht krijg ik niet open. Ik zie dus niet waar de stekker van het blok heen gaat maar er staat dus wel continu spanning op het blok. Door toename van vet en stof op het blok, is dat een brandgevaar? Nogmaals, er zitten geen stekkers in het blok zelf.

8 jaar geleden
832
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja lekker met water en zeep in een blok waar spanning op staat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
nee, zolang het stof maar niet terecht komt in de spanning voerende delen. Schoonmaken doe je dmv ff er met een stofzuiger er over heen te gaan

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit kan gevaarlijk zijn, en dan vooral op het moment dat je er een stekker in zou steken. Wat aan te bevelen is om het schoon te maken. Dit kan je doen door het met een stofzuiger goed uit te zuigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
en daarna misschien afdekken om te voorkomen dat het weer vies (en weer gevaarlijk) wordt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uiteraard, goede opmerking! Had ik ff niet aan gedacht, bedankt voor deze aanvulling!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding