Bestaat er een kabel met aan beide kanten een micro-USB stekkertje?

Ik zoek een kabel die in mijn telefoon past, micro-USB dus, maar aan de andere kant van het snoer moet precies hetzelfde stekkertje zitten. Dit om de telefoon te verbinden met mijn PS4-controller.
Bestaat deze kabel en zo ja, hoe heet deze?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En wie zegt dat het werkt? http://www.allekabels.nl/usb-micro-kabel/4911/1323685/otg-powersharing-kabel.html Het bestaan van een kabel is geen garantie voor succes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat ik heb een youtube-filmpje gezien waarin uitgelegd word dat je het met een kabeltje kan doen, alleen zeiden ze niet hoe dat kabeltje heet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het dit filmpje is
https://www.youtube.com/watch?v=M9K8VCpCGmM Staat het zelfs in de beschrijving.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat dat filmpje niet, maar het idee is hetzelfde, controller, mobiel+app daarna verbinden met elkaar en spelen. Dit gaat dus niet werken neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef dan even een link van het filmpje dat jij gevonden hebt, dan kunnen wij ook constateren dat het niet gaat werken.
Het is te simpel gedacht dat als je dingen maar met elkaar kunt verbinden dat ze dan ook kunnen samenwerken. Als je 11 voetballers, die geen enkele taal met elkaar gemeen hebben, bij elkaar zet, heb je nog geen voetbalteam, maar vermoedelijk wel een vechtpartij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op het filmpje lijkt het te werken. Maar het zou ook kunnen dat het eigenlijk via bluetooth gaat.

Antwoorden (1)

Ik kan je nu al vertellen dat wat jij wilt niet gaat werken. De kabel bestaat zoals mr.tomaat al in de reacties laat zien, maar is niet voor dit soort doeleinden(=signaal overdracht)geschikt. Normale kabels hebben een verschillend uiteinde om het host->client principe duidelijk te maken. Zoals je van een normale USB connector vanuit de PC(host) naar een harddisk/accessoire gaat op mini/micro USB.

Los daar van zou je een driver in de telefoon moeten hebben om de signalen van de PS4 controller om te zetten in beweging van je speel karakter. Zelfs voor PC zijn speciale converters benodigd i.c.m. drivers om dat voor elkaar te krijgen… kortom, zet het idee uit je hoofd…
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Enig idee hoe ik mijn controller op een andere manier aan de praat krijg op remote play?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eigenlijk op de manier in je vorige vraag... bluetooth?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Via bluetooth kan ik het niet voor elkaar krijgen, zelfs niet met speciale apps om de controllers bewegingen te registreren en dan om te zetten etc toen vond ik op knternet een alternatief met deze kabel..