Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een standaard apparatenkabel zwaar genoeg?

Ik heb onlangs een apparaat gekregen, waarvan het kabeltje (van het stopcontact naar het apparaat) ontbrak, maar die zou ik zo kunnen kopen vertelde men. De benodigde aansluiting is zo'n 8-vorm met tweemaal een vrouwtje.
Om te kijken of het apparaat naar behoren werkt, heb ik het kabeltje uit mijn radio gebruikt, en alle functies meerdere keren geprobeerd. Dit ging goed, dus ik het zo'n zelfde kabeltje (langer) gehaald. De verkopen vroeg echter verbaasd of het kabeltje echt zwaar genoeg is.
Wie weet of dat zo is?

Op het zwarte blok (waarvan ik denk dat het een omvormer (of accu) is), staat:
Max Load: PUsh 4000N PS1
Power Rate 24Vm/Max 3,8 Amp
Duty Cycle Max 10%, Max 2min/18min

Op de gekochte kabel staat:
netvoedingskabel 2x0.75mm2, 230V

En als deze kabel niet zwaar genoeg is, welke moet ik dan hebben?

Zie ook foto voor aansluitingen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
738

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De kabel die je hebt aangeschaft is meer dan voldoende, ik denk niet dat zulke kabels uitgevoerd worden in 1,5 kwadraat(dat zou dan de dikste diameter zijn voor huishoudelijk gebruik) met max vermogen op de secundaire kant is het aantal A een tiende aan de primaire zijde, dus zo'n 380mA en dat gaat makkelijk door een 0,75 kwadraat heen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je wel!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding