Hoe kan ik mijn HP printer op windows 8 installeren?

Ik heb een HP deskjet 3050A J611 en heb net een nieuwe laptop gekocht, met Windows 8 dus.
Nu wil ik mijn printer aan mijn computer koppelen met de installatie cdrom, maar nu zegt hij dat dit niet kan op Windows 8.
Dat hij alleen beschikbaar is op Windows xp en Windows 7..
Is hier iets aan te doen?? Of betekent dit dat ik dus een hele nieuwe printer moet kopen?
Absurd want deze doet het nog prima en heb ik helemaal niet zo lang geleden gekocht..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Cryofiel
8 jaar geleden
Op de installatie-CDROM staat misschien geen driver voor Windows 8. Maar misschien kun je die driver downloaden van de site van HP. Je kunt ook proberen de printer gewoon aan je laptop te koppelen. De laptop zal dan een "nieuw apparaat" zien, en proberen de bijbehorende driver te vinden. Goede kans dat dat dan vanzelf lukt, als je laptop een Internetverbinding heeft. Lukt dat allemaal niet, dan kun je Windows misschien via Windows Update opdracht geven de geschikte driver te zoeken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, hij doet het wel als ik hem met usb verbind, maar het is een draadloze printer, dus dan moet ik steeds met mijn laptop heen en weer lopen als iets wil printen.. Terwijl ik deze printer juist heb gekocht omdat alles via wifi gaat..
Op de site staan geen Windows 8 drivers voor deze printer..
Cryofiel
8 jaar geleden
En als je zelf via Windows Update de opdracht geeft naar drivers te zoeken? Ik heb dat ooit gedaan voor mijn HP LaserJet 4000 (dat is een nog veeeeeeel ouder beestje dan jouw printer). Toen kon ik drivers zoeken, en uiteindelijk uit een lange lijst de driver kiezen die mijn printer nodig had.
SimonV
8 jaar geleden
Je zou hier de nieuwste driver voor Windows 8 kunnen vinden:
http://support.hp.com/us-en/product/HP-Deskjet-3050A-e-All-in-One-Printer-series—-J6/4311836/model/5061081/drivers Hier staat er eentje uit 2012, ook geschikt voor Windows 8:
http://www.hwdrivers.com/drivers/dev_print/ven_HP/mod_Deskjet%203050A-J611a/drv_004036/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heel erg bedankt, het is me gelukt..
Scheelt toch weer een hoop geld voor een nieuwe printer haha.
:)
SimonV
8 jaar geleden
Wat was de oplossing? Het lijkt me handig deze als antwoord te plaatsen voor mensen met een soortgelijk probleem.

Antwoorden (1)

HP levert alleen USB-drivers voor Windows 8(.1) Je zou nog kunnen proberen om m.b.v. een router met USB het ding aan de praat te krijgen. Eventueel eerst te testen met de internetrouter die je al in huis hebt.
Lukt dat niet of wil je dat niet, dan blijft alleen verkoop en aanschaf van een nieuwe printer over. Let dan wél goed op of die printer werkt op jou computer werkt zoals jij dat wil. Ga er niet zomaar vanuit dat het wel zal loslopen. Zoals je ziet wordt niet altijd alles ondersteund.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is me al gelukt, geen usb nodig en geen nieuwe nodig..
Toch bedankt voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt toch ergens de juiste driver gevonden? Heb je misschien (stiekem) de driver voor Windows 7, Vista of zo geïnstalleerd?