Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is een koel/vries combinatie goedkoper in stroom verbruik dan een lossen koelkast en vriezer?

ik heb een koelkast maar wil er een vriezer bij hebben, vroeg mij af of nu beter een vriezer/koelkast kan halen of allen nog een vriezer? of merk je geen verschil in de stroom kosten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
976
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zo had nog niet over gedacht :) bedankt voor je berichtje
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vaak is zo met alle apparaten, dat hoe meer is gecombineerd in één apparaat, dat dat zuiniger is dan twee losse apparaten. Of dat hier ook bij is, weet ik niet, maar waarschijnlijk wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Let vooral op de energielabels! Hoe eerder in het alfabet, hoe zuiniger.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor jullie berichtjes!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In principe is een goede koelvriescombinatie goedkoper in gebruik dan twee losse apparaten. Wel zou je in jouw geval moeten uitrekenen hoeveel duurder je uitbent om zoiets te kopen, en daarbij meerekenen of de koelkast die je nu hebt het wel of niet waard is om te behouden of te vervangen. Let op bij het eventueel aanschaffen van een combinatie op de inhoud, en of het wel een aaa label heeft. Ook in deze is het belangrijk om ook op de garantie voorwaarden te letten. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedank voor je berichtje :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding