Hoe verwijder ik zichtbare pixels in photoshop?

Ik wou een afbeelding met tekst uitprinten voor in een fotolijstje, nu zijn de pixels alleen erg zichtbaar om de letters heen.
Het gaat om een witte achtergrond en zwarte letters.
Ik krijg de pixels niet weg door te gummen, weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar krijg?

Ik heb een stukje van de afbeelding er bij geplaatst voor wat duidelijkheid.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
dit word erg lastig denk ik, deze afbeelding is van slechte kwaliteit, dit zijn jpeg artifacts
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk als je het wit selecteert en je doet ctrl L en schuift het rechter schuifje helemaal naar links je al die blauwige stipjes kwijt bent
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien zwart selecteren met de 'magic wand' op ongeveer 80% tolerantie en de selectie op een nieuwe laag plakken die voorzien is van een witte achtergrond? Letters zijn erg aliased dus het is een lastig klus maar het is te doen....

Antwoorden (2)

Ik zou alle zwart opnieuw selecteren(of alle wit),selectie verfijnen,dan laag uit de achtergrond,dan achtergrond weg met backspace,dan weer laag samenvoegen met (witte )achtergrond,oftewel weer 1 laag maken.dan zou t probleem opgelost moeten zijn. veel succes.
9 jaar geleden
In dit geval is het het snelst de afbeelding (of althans het gedeelte met de letters) naar 2 kleuren te verminderen (wit en zwart). Je grafische programma (een antiek programma als PaintShopPro7 kan dat al) moet dat dan wel ondersteunen. Maar er zijn meer mogelijkheden, zoals andere antwoorder ook aangeeft.

Hetzelfde probleem kan zich trouwens afspelen bij de afbeelding (het foto-gedeelte); ook daar kan de kwaliteit matig zijn, alleen minder goed te zien omdat je daar minder gauw egale vlakken hebt. (Zoom daar maar eens in.)
't Hangt er een beetje vanaf hoe er is opgeslagen nadat de letters eronder gezet zijn.

Waarschijnlijk is er een hoge JPG-compressie gebruikt.
Stel je grafisch bewerkingsprogramma zo in, dat er een zo laag mogelijke JPG-compressie wordt gebruikt. (Of: werk, zolang je niet klaar bent, in BMP.)
Denk eraan: houdt je JPG-foto's altijd origineel. Kom nooit aan de originelen, en houdt deze in een aparte map. Noem deze desnoods 'Originelen'. En maak ze read-only.
Ga je bewerken: kopieer de te bewerken foto eerst naar een andere map. En ga dan (die kopie) pas bewerken. Sla je dan per ongeluk op na een (al dan niet zichtbare bewerking) op (kan ook door per ongeluk ctrl+s te doen), dan vernietig je 't origineel niet. Want, de kans bestaat dat je al een stel van je originelen vernietigd hebt, doordat je na het verlaten van je grafische programma, voor de zekrheid maar opgeslagen hebt als het programma vraagt of je de wijzigingen wilt opslaan. Of gewoon omdat je dacht dat een aangebrachte verbetering het origineel niet aan zou tasten. (Dat doet het dus wel.)
Bij JPG-opslag verlies je elke keer als je opslaat, kwaliteit! (Niet als je JPG2000 hebt, maar dat wordt in de praktijk bijna nergens gebruikt.) Het grafische programma gaat nl. elke keer als je opslaat, opnieuw comprimeren.

JPG bespaart veel schijfruimte, maar verder is het een vreselijk slechte uitvinding die zorgt voor de problemen zoals bij jouw vraag. Als je fotocamera, SD-stickjes en schijfruimte op de PC eenmaal groot genoeg is, (en als internetverbindingen snel genoeg zijn,) is er geen reden meer voor dat JPG nog langer blijft bestaan. PNG of RAW is dan beter; evt. BMP.