kan digitenne mijn kabelaansluiting vervangen?

kabelaar ziggo stopt ermee en kijk maar weinig tv.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kabelaar ziggo stopt ermee Wat? Bij jouw in de straat ofzo? Overigens is digitenne geen alternatief als je om kwaliteit geeft. Als je daar niet zo zwaar aan tilt kan het. Digitenne heeft ook geen extra pakketten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.ziggo.nl/klantenservice/administratie/cogas TV, Internet en Telefonie stopt in uw woonplaats
Al vele jaren levert Ziggo zijn producten en diensten over het netwerk van Cogas. Cogas heeft besloten om per 1 januari 2015 de overeenkomst met Ziggo te beëindigen en een overeenkomst aan te gaan met Caiway. Oh gewoon wisseling van de wacht, nu gaat Caiway het overnemen. Dat is vergelijkbaar met wat Ziggo doet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Digitenne doet alleen tv. Op een kabel aansluiting heb je mogelijk 3 diensten. TV, Internet, Telefoon.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb zo'n alles-in-één pakket van KPN, dat gaat via ADSL.
Het werkt prima, maar dan moet je niet te ver van een telefooncentrale wonen anders heb je geen HD zenders. Ik denk dat je met Caiway beter af bent wat kwaliteit betreft. De helpdesk van KPN heeft me, ook op de onmogelijkste tijden, uitstekend geholpen. De service is in elk geval uitstekend! KPN is wel een tikkeltje aan de prijzige kant en levert voor dat geld een voor moderne maatstaven karige internetsnelheid. Daar staat weer tegenover dat ik telefoonkosten (naar gewone en 06 nummers) heb afgekocht voor €15,- /maand. Geen starttarief; gewoon net zo veel bellen als je wilt. Dat heb ik anderen nog niet zien aanbieden. Ik heb ook ervaring met Digitenne. Advies: niet doen. Is zoals MrTomaat al aangeeft alleen tv, en dan nog van bedenkelijke kwaliteit. Daar doe je jezelf echt geen plezier mee. Succes met de keuze!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Daar staat weer tegenover dat ik telefoonkosten (naar gewone en 06 nummers) heb afgekocht voor €15,- /maand. Geen starttarief; gewoon net zo veel bellen als je wilt. Dat heb ik anderen nog niet zien aanbieden."
https://www.ziggo.nl/extra-diensten/volopbellen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Internet plus bellenvan KPN betaal je €16.50 voor onbeperkt bellen naar alle nummers in Nederland + 06 nummers en naar 40 landen naar vaste nummers
Ik heb ook digitenne dit gaat uitstekend, heb nooit storing terwijl ik officieel niet eens digitenne kan ontvangen. (woon 2 km te ver van de zender die dit doorgeeft) Aan HD tv begin ik maar niet met een downloadsnelheid van amper 5Mb
Ook de hulp van KPN vind ik perfect. Had op het forum een keer de vraag gesteld hoe het kon dat ik, na dat de antenne kapot was gevallen en ik een reserveantenne had geïnstalleerd, geen zenders meer had. Eea had niks met elkaar te maken (moest een update doen) werd me wel door een KPNmedewerker om mijn adresgegevens gevraagd zodat ze me een nieuwe antenne konden toesturen, had hier helemaal niet om gevraagd, erg netjes.

Het beste antwoord

Als je tevreden bent met het programma aanbod en je hebt geen internet via de kabel dan is dat geen probleem, je bent dan zelfs goedkoper uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als u niet te veel eisen stelt is Digitenne zelfs gratis.

U kijkt niet veel TV. Als u tevreden bent met Nederland 1, 2 en 3 + de regionale zender, dan kunt u gratis kijken met Digitenne, er is dan niet eens een insteekkaart nodig. Bij moderne TV's heeft u zelfs geen ontvangstkastje nodig, je hoeft alleen de digitenne-antenne in de TV te pluggen. Je moet dan wel een TV hebben die voedingsstroom kan leveren aan de antenne.

Ik zelf ben dik tevreden over Digitenne, geeft prima strak beeld. Als het Digitenne-signaal zwak is omdat je ver van de zender woont (zoals ik 5 km) ervaar je echter wel korte storingen (halve sec.) als je bijvoorbeeld een lamp inschakelt of wanneer er verkeer voorbij komt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik woon 27 km van de zender (KPN garandeert tot 25 km digitenne) en heb vrijwel nooit een storing, alleen bij bijv. hele dichte mist.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Tjidske
Dank voor de aanvulling, daar heeft vraagsteller wat aan. Van die garantie wist ik niet. Eigenlijk is de afstand tot een zender niet zo'n goede maat, want het hangt er natuurlijk ook van af met welk vermogen die zender uitstraalt. Ik denk dat ik meelift op het signaal van een stadszender hier in de buurt, maar eerlijk gezegd weet ik dat niet. Ik zit trouwens toch wat verder dan die 5 km die ik eerst schatte. Overigens valt het erg mee met die storinkjes, meestal ze zijn zo gering (enkele kleurblokjes die verspringen) dat anderen in huis het niet eens opvalt.