Welke memo recorder kan spraak makkelijk omzetten naar tekst op pc?

Omdat "zien" flink minder is geworden" en vooral lezen/typen nu veel tijd vergt, is mij ook handiger om meer via een memorecorder dit te gaandoen Dragon software heb ik in huis al, maar vergt nog veel oefenen en gewenning.
Vond ook dit: http://www.philips.nl/c-p/LFH0617_00/voice-tracer-digitale-recorder-met-clearvoice Heeft iemand hier ervaring mee of evt ook andere tips?

Bedoeling is vooral bv mails ( Word doc's ) inspreken en later te verzenden, of als dit kan ook via Skype zo gesprekken over te brengen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat gaat niet werken ben ik bang. Als je dit wil gaan gebruiken voor grote stukken tekst kost het uiteindelijk meer moeite om spraakherkenning te gebruiken dan zelf op te nemen. Zoals je al eerder gezegd heb vergt Dragon software veel oefening, en er is geen enkel programma dat dat gebrek niet heeft. Om goed spraak te kunnen herkennen heb je daarbij ook nog een een goede microfoon hebben en moet je heel duidelijk articuleren. Over 10 jaar is dit misschien mogelijk, maar nu nog niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100