Kabel met rood, groen, geel, blauw, transparant. Wat is dat?

Ik ben bezig met het aansluiten van internet in mijn nieuwe (maar erg oude..) huis.
Nu heb ik in mijn meterkast twee soorten kabels die uit de grond komen met daarin draden: eentje heeft rood, blauw, oranje, wit en koper (Isra-punt, neem ik aan?) en de andere is mij onbekend, deze heeft rood, groen, geel, blauw en transparant.
Wat is die tweede voor een draad? En wat kan ik daarmee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.2K
Antoni
9 jaar geleden
Misschien maakt een foto je vraag duidelijker. Die kan je eenvoudig bij je vraag plaatsen bij Afbeeldingen.

Antwoorden (1)

Als je zomaar een kabel met losse aders uit de grond hebt komen, dan zou ik KPN bellen. Zij maken dan een net ISRA-punt voor je waar je eenvoudig je internetmodem op kunt aansluiten. Niet zelf gaan klooien, je maakt al gauw meer kapot dan je lief is en dan gaat het ook geld kosten. Nu doen ze dat als het goed is nog voor weinig of gratis. Wel even de situatie uitleggen.