Hoeveel stroom verbruikt een broodbakmachine gedurend een gemiddeld proces?

De reden voor mij om een broodbakmachine te kopen, ik wil zelf speltbrood maken... Als de totaalkosten goedkoper zijn dan een goed speltbrood bij de bakker/in de winkel.

Hoeveel geld aan stroom kost het om een brood te maken bijvoorbeeld in die van de LIDL > Silvercrest ?

Ik zag dat er 850watt op stond, maar ik ga er van uit dat deze dat niet niet voltijds verbruikt maar alleen op het moment dat deze het hardst bakt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
15.7K

Antwoorden (3)

Gemiddeld zo rond de 600w
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je een bron hier voor?
Of aanvullende info? (Waar baseer je dit op?)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/stroomverbruik-afk-broodbak-machine/
De meeste tijd doet de machine niets of bijna niets. Het proces van kneden rijzen wachten en bakken duurt 3 uur.
Ik denk dat je met gemiddeld 200 W al aan de hoge kant zit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus minder dan 1 ampère
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
stel de machine verbruikt inderdaad gemiddeld 200 watt, dan kost dit je (uitgaande van 23 cent per kwh) 0,2 x 0,23 = 0,46 eurocent per uur.