Wat moet ik doen als ik geen LAN-verbinding meer kan maken maar wel WiFi-verbinding? (PC)

Beste,

Zelf heb ik twee PC's naast elkaar staan. Op de 'linker' heb ik enkel een LAN-verbinding, deze werkt prima (hier zit ook geen WiFi-kaart in).

Op de 'rechter'-PC ontstaat echter sinds kort het probleem dat ik enkel via WiFi verbinding kan maken met het internet (wel een WiFi-kaart), dit werkt prima, enkel doet de LAN-kabel die hierin zit opeens niets meer. Ik zie ook geen groen-oranje lichtje achter op de PC, waar de LAN-kabel inzit.

Let op:
- Er zijn al nieuwe LAN-kabels geprobeerd;
- Linker PC gaat naar dezelfde modem als de rechter.

Iemand enig idee? Bij onduidelijkheden, vraag gerust.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Heeft u wel een goede kabel?
Het moeten namelijk zg. "Patchkabels" zijn.
Bij een ander type kabel zitten er wat draadjes gedraaid en dan werkt het niet.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ziehier: http://www.elektronica-online.nl/?content=11262