Wat voor een lamp moet ik kopen voor UV backdrops? (blacklight)

Ik wil een paar UV oplichtende backdrops op mijn kamer hangen. Dus zou ik graag een blacklight lamp willen aanschaffen zodat ze op kunnen lichten (Wel zo handig natuurlijk!) Maar ik heb er echt geen verstand van. Kan ik gewoon een blacklight lamp/tl buis kopen en deze in mijn kamer hangen? Want die zijn helemaal niet zo duur (lamp voor ong 8 euro, TLbuisje voor 15) Als iemand hier wat info over heeft zou dat super zijn voordat ik iets verkeerds koop wat niet werkt :x

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Een blacklight TL kan gewoon in een normale armatuur. Er zijn overigens ook blacklight gloeilampen op de markt. In principe kun je niet zo veel verkeerd doen met kopen, als je er voor zorgt dat de armatuur het wattage aan kan van de lamp is er niets aan de hand. Het is niet anders dan een lamp met wit, rood of groen licht kopen.

Bij Conrad hebben ze wel het één en ander, van losse lampen tot complete sets (online te bestellen).