Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor een lamp moet ik kopen voor UV backdrops? (blacklight)

Ik wil een paar UV oplichtende backdrops op mijn kamer hangen. Dus zou ik graag een blacklight lamp willen aanschaffen zodat ze op kunnen lichten (Wel zo handig natuurlijk!) Maar ik heb er echt geen verstand van. Kan ik gewoon een blacklight lamp/tl buis kopen en deze in mijn kamer hangen? Want die zijn helemaal niet zo duur (lamp voor ong 8 euro, TLbuisje voor 15) Als iemand hier wat info over heeft zou dat super zijn voordat ik iets verkeerds koop wat niet werkt :x

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een blacklight TL kan gewoon in een normale armatuur. Er zijn overigens ook blacklight gloeilampen op de markt. In principe kun je niet zo veel verkeerd doen met kopen, als je er voor zorgt dat de armatuur het wattage aan kan van de lamp is er niets aan de hand. Het is niet anders dan een lamp met wit, rood of groen licht kopen.

Bij Conrad hebben ze wel het één en ander, van losse lampen tot complete sets (online te bestellen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding