Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik overstappen met Glasvezel?

Hallo,
Ik heb sinds 3 jaar internet, bellen en telefonie via een glasvezelkabel. Deze glasvezelkabel verving destijds mijn coax-kabel die door het huis heen liep. deze glasvezelkabel is hier dus vanaf de meterkast voor in de plaats gekomen. Deze kabel is uiteraard ook verbonden met een modem van KPN. KPN is volgens mij ook de enige provider die deze glasvezeldiensten levert !?

mijn vraag is dus: Kan ik overstappen op bijvoorbeeld UPC of Ziggo ondanks dat ik een glasvezelkabel door mijn huis heb lopen(en dus geen coax-kabel meer)? Of ondersteunen deze providers geen glasvezelkabel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
675
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het glasvezel er ligt kun je kiezen uit enorm veel providers, toen het bij ons aangekondigd werd dat het ging komen, kregen we bergen aanbiedingen van aanbieders in de bus. Waar zowel telefonie, internet als televisie aangeboden werden in 1 pakket.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb nog nooit gehoord dat een coaxkabel uit je huis wordt getrokken om plaats te maken voor een glasvezelkabel. Bijna overal kan je meer dan 10 providers kiezen over glasvezel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
UPC en Ziggo zitten nooit in dezelfde regio, ze zitten allebei niet op de glasvezel, maar alleen op coax.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, je kunt overstappen naar UPC of naar Ziggo (één van de twee afhankelijk van je woonplaats). Dan wordt je glasvezel werkeloos. Dat je geen coax in je huis hebt is niet belangrijk, het ligt wel voor je huis onder de stoep. Ze maken dan een aansluiting in je huis.
Maar er zijn vele glasvezelproviders, alleen horen Ziggo en UPC daar niet bij, dat zijn coax-kabelbedrijven.
(Lees meer...)
escape
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding